Villkoren för anmälning av kommentarer
Hur kan jag anmäla en skadlig kommentar?
Varje användare har möjlighet att omgående inaktivera vilken som helst kommentar tills den tiden då moderatorerna kommer att ägna sig åt den. Det räcker att klicka på papperskorgen längs ner till höger, fylla i ett kort formulär och bekräfta e-postadressen dit användaren sedan får information om hur moderatorerna behandlat kommentaren. Vanligtvis tar det 1-2 veckor att behandla ansökan.
Behandling av personuppgifter
När du publicerar din kommentar samtycker du till behandling av följande personuppgifter.
Personuppgift | Anledning | Lagringstid | Tredje part |
---|---|---|---|
IP-adress | Forumets kvalitet, säkerhet | Tills begäran behandlats (max 30 dagar) | NEJ |
E-post | Att kontakta tillbaka | Tills begäran behandlats (max 30 dagar) | NEJ |
Namn | Identifiera | Tills begäran behandlats (max 30 dagar) | NEJ |
Giltighet av dessa villkor
Dessa villkor hålls aktuella. De senaste ändringen skedde 2018-05-24. Tjänstens ansvarige förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor när som helst och på vilken sätt som helst utan att ange skäl.
I Allmänna villkor ingår följande dokument:
Allmänna villkor | 24 maj 2018 | |
Principer för skydd av personuppgifter | 24 maj 2018 | |
Kakor | 24 maj 2018 | |
Villkoren för publicering av telefonnummer | 24 maj 2018 | |
Villkoren för publicering av kommentarer | 24 maj 2018 | |
Villkoren för anmälning av kommentarer | 24 maj 2018 |
Vanliga frågor
Kommentaren har tagits bort, finns dock på Google. Varför?
Google och övriga sökmotorer (Bing, Yandex, …) har ett eget minne, vilket gör att de inte alltid visar sökresultat som motsvarar verkligheten. Det kommer att ta en viss tid innan sökmotorn indexerar webbsajtens innehåll igen och visar ett relevant urklipp ur sajten. I regeln är det en fråga om ett par veckor eller månader.
Varför kan jag inte anmäla en kommentar?
Ifall vi har utvärderat begäran att ta bort en kommentar som obefogad, tillåter vi inte att samma kommentar återanmäls tills en viss tidsfrist har gått ut. Ifall du står fast vid att kommentaren ska tas bort, kan du kontakta oss via e-postadressen okanttelefonnummer.se@ eller brevledes på adressen:
P.O.Box 272Kurzova 2222/16
155 00 Prag
Tjeckien
Hur många kommentarer får jag anmäla?
Vi har ingen limit angående antalet anmälda kommentarer. Ifall vi tar reda på missbruk av vårt system, kan vi hindra användaren från att anmäla kommentarer eller begränsa dennes tillgång till webbsajten.